Sunday, December 9, 2007

45) قلمي


أحزين أنت يا قلمي ؟ نعم يا صاحبتي حزين
أجف مدادك يا قلمي ؟ باقي قطرات الحنين
قل لي دواؤك علّي أحضره
ما لي دواء ما بقى إلا الأنين
لا تئن يا قلمي ..
فلتقولي ذاك للسنين
أتعبتني .. أرهقتني .. لم تبقى لي من معين
هل كنت لك صاحبة خير يا قلمي ؟
نعم كنت لي صاحب أمين
أسنلتقي ثانية يا قلمي ؟؟؟
وهل لي أن أستكين؟

أحب الأقلام بشكل غريب وكأني أتواصل معها ويعز علىّ التخلص من أي قلم بعد أن يجف مداده وأجد في ذلك صعوبة غريبة وكأنه طفل كنت أحمله بين يدي وأتعهده بالعناية عذراً لك يا قلمي

2 comments:

ملك الكبدة said...

كويس ان الكي بوردات ظهرت

والا كان زمانك على ما تكملي تلاتين سنة
موش لاقية مكان للاقلام بتاعتك

بوست يدل على الوفاء

و لكن

هل حقا هي اقلام؟

L.G. said...

طبعا أقلام ولا رأيك رجالة الرجالة برميهم علطول محدش فيهم روترنج ولا ميتعوضش :)

بجد أقلام وعندي قلم حبر قصير خالص خته جايزة من مسابقة المكتبات من ابتدائي أو اعدادي لحد دلوقتي مش قادرة أرميهم وعندي كتب الدين من أولى ابتدائي وأول قصة القطة نمنة وأختها مشمشة
تصدق بأه
لو راجل بجد مش حتغيره أصلا وحتكتفي بواحد بس طول حياتك