Wednesday, April 16, 2008

129) جنون



للتنويه عذرا للجيل الجديد دي كلمات أغنية لمدحت صالح
إذا غنى هو لي لقال ..
محبتك جنون
محبتك جنون وضحتك جنون وقضيتي في هواك أكون أو لا أكون
أكون حارس جمالك وأكون فارس خيالك وأتحمل المهالك عشان أجمل عيون
يا قمر كل الليالي يا سهرتي وموالي حبك على قلبي غالي ولا يوم أبداً يهون
محبتك جنون
محبتك جنون وضحتك جنون وقضيتي في هواك أكون أو لا أكون
يا رحلتي وحكايتي حبك أصبح هوايتي
في عنيا وقلبي إنت وملكت بيكي الكون
يا نظرتك مدينتي وبسمتك سفينتي قلبي مسافر في حبك مهما الطريق يكون
محبتك جنون
محبتك جنون وضحتك جنون وقضيتي في هواك أكون أو لا أكون
ملحوظة : لست في حالة حب ولكنها من دفتر ذكريات قديم جداً مثل برنامج اخبار قديمة جداً الإذاعي الذي كنت أتابعه زمان . أحببت أن أشاركم لحظات حنين لمشاعر جميلة انتابتني عندما كنت أستمع لبعض الأغنيات فقد طال بيا العهد بدون الاستماع للأغاني

8 comments:

الباحث عن الحقيقة said...

بجد كده غلط
انا قريت كتير لناس بتكتب خواطر وعامله نفسها شعراء
انتى يا بنتي احسن منهم بكتير
مفيس اى كسر في الوزن
الوزن سليم ميه في المية
الموسيقى الداخليه عاليه وواضحه
الفكره موحده ..مفيش اي حشو والسلام
بجد موهبه جميله
وانا احب اشجعك على الاستمرار فيها
ثانيا انا خلصت جيش من زمااان ده كان استدعاء شهر بس وخلااااص
مش قصه هي يعنى
ههههههه
تحياتي
كلمات جميلة فعلا بدون مجاملة

L.G. said...

لا ياراجل

انت بتهزر مش كده

دي أغنية لمدحت صالح من زمان مش معقول فاكرها كلماتي دي اكيد بتاعت شاعر كبير
تصور صدقتك
وخلصت الجيش أمال مكنتش بتيجي المدونة ليه

Jana said...

الحمد لله انى مش من الجيل الجديد
:)

هييييييه ..دى تنهيدة على فكرة
فكرتينى بالذى مضى
:D

الباحث عن الحقيقة said...

كبسه
ههههههههه
بس انا مش جيل جديد اوى يعنى
انا بس اللى مكنتش بسمع اغاني
طب اكتبي حاجة كده لام كلثوم وشوفي بقى مين فينا الجيل الجديد

L.G. said...

جنى
مضى وانقضى واتبنت فوقيه عمارات :))

الباحث
ولا يهمك بس هيا من زمان بجد وممكن كتير ميعرفوهاش كويس انك نبهتني

L.G. said...

التعليقات بتختفي ومبعرفش أعيد الكلام
جنى
زمان زمان

الباحث
خت بالي اني مذكرتش اسم المغني شكرا بجد نبهتني

Empress appy said...

حلوة قوى قوى بجد

عموما انا بحبه خالص
بس مش كل اغانيه

واخدت بالى من الملحوظه هههههههههه
وحشتينى خالص

snohe said...

معقول الرقه دى كلها
تحياتى