Wednesday, March 26, 2008

رسالة عاجلة

لالالالالا بالذمة حرام عليكم أنا مبحبش الحاسب أيوة بس مش للدرجادي يا جماعة
دنا قعدت أحاول أفسر تعليق أنا انسان بكلمة إدخال مكنتش فاهمة قصده
اذا كنتم تابعتم ما كتبت من قبل ستجدون أني تعاملت مع اختراع ادخال من قبل كثيرا جدا وبخاصة الفواصل بين الفقرات التدوينية
مش ده قصدي خالص
واضح انكم مش حريفة وورد
قصدي المسافات بين السطور بالملي مش بسطر جديد بيبقى فرق صغير جدا
عارفين الأيقونة في الوورد الي مرسوم عليها سهم لفوق ولتحت وعلى يمينها سطور هو ده قصدي
قصدي في برمجة الصفحة الأمر المكتوب للبرمجة
يا جماعة درست نت وورك شوية وفيجوال بيسك وسيكوال
شفتم اتنين ادخال أهه
ظ
ظ
زعلانة منكم
وبعدين سبتوا كل التدوينات ومقلتوش رأيكم ومسكتم في دي بس
لالا زعلانة
وبعدين مبيستجبش للسبيس ولا انتر في النشر بيبان في الكتابة أعمل ببلش يبوظ
/
/
رسالة عاجلة
الى الأخ اللي مش عسل بس لسه عقلاني
حد يقوله
ال جي عايزة مساعدة فنية
عايزة أعرف ازاي أوسع المسافة الرأسية بين سطور الكتابة
عشان الكلام بيكبس على بعضه
كمان .. حستنى شوية على باقي الموضوعات التكنولوبيا عشان أنا بطيئة
كمان الباحث قاعد في بيتهم مبيبحثش في المدونة ليه
حبس انفرادي

7 comments:

Empress appy said...

اممممممممممم مش عارف افيدك
بس بقولك ابقى بوصى كده فى البوست بتاع الاجنحه المتكسرة ده فيه حاجه حلوة لكى هناك عندك انتى لاتروحى مدونه تانيه تبقى خيبه هههههههههههههههههه

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى said...

أنا بالصدفة دخلت المدونة عندنا من الشغل لقيت آبى قالت لى على النداء الموجه للعسقلانى القاطن بدير النحاس

أنا باكتب التعليق دة من الشغل و فاتح المدونة خلسة

هارد عليكى لما أروح عشان الناس طبوا عليا

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى said...

معلش .. الرد اللى فات كنت كاتبه من الشغل .. و هناك مش بيبقى سهل أفتح المدونات .. كمان و أنا باكتب التعليق اللى فات ماعرفتش أكمله عشان بعضهم كان بيقرب منى

المهم .. أعذرينى إنى مش بادخل عندك المدونة كتير لأنى مش بادخل النت تقريبا إلا نادرا لأنى مشغول جدا .. بس بجد مدونتك ليها طابع خاص .. إلى جانب إنى ماعرفش ليه حاسس إنك حاسة بالوحدة و الغربة

المهم

لو عايزة تسيبى فاصل كذا سطر فاضى بين فقرتين اعملى الآتى

ا- بعد الفقرة الأولى دوسى على مفتاح
Enter
ب- اكتبى فى السطر الفاضى دة أى حرف و ليكن حرف الألف .. أ
ج- دوسى على "إنتر" تانى
د- اكتبى برده أى حرف فى السطر الجديد و ليكن الألف برده
هـ - كررى نفس العملية دى بعدد الأسطر الفاضية اللى انت عايزاها
و- لونى لون حروف الـ"ألف" اللى بين الفقرتين بنفس لون خلفية مدونتك اللى هو اللون الأصفر الفاتح .. و ممكن الأبيض هايبقى كويس

كدة هايبان إن الفقرتين بينهم فراغ كبير حسب ما انت عايزة فى حين إن الفراغ بين الفقرتين فى الأصل مكتوب فيه حروف لكن مش باينة عشان بلون الخلفية

المهم .. بصراحة .. زى ما قلت لك قبل كدة إن الاسم اللى انت ابتكرتيه اللى هو "عسل و عقلانى" دة إسم جميل جدا .. أنا ماعرفش انت ابتكرتيه إزاى.. و بجد أشكرك عليه .. بجد أنا سعيد بيه جدا

جدا.. و هاعمل نفسى مش واخد بالى من حكاية "مش عسل" دى

و بجد أعذرينى على إنى مقل فى الزيارة بس و الله مشغول جدا .. موقع بلوج لاينز اللى أنا كاتب فيه أسماء المدونات اللى باتابعها كاتب لى إن عليا حوالى مائتين و عشرين تدوينة ما بصيتش عليهم ماعرفش دول هاقراهم

إمتى

المهم أنا إيميلى مكتوب فى آخر تدوينة أنا كتبتها على الصحيفة الكاشفة .. و على العموم عنوانى أهو
Ebn.7ajar.al3asqalani@gmail.com
ابقى ابعتيلى عليه أى رسالة
و يا ستى لو عايزة أى حاجة فى استطاعتى أنا فى الخدمة بالتأكيد

و أرجو لك كل توفيق

Unknown said...

enter
!!!!!!!!

سلوى said...

بصراحه العسقلاني
قال كلام جامد

مش هقدر أضيف شئ

تحياتي عزيزتي
ودمتى بكل خير يا رب

Jana said...

ال جى يا كميل
انتى قلتلهم ان المشكلة دى فى الماسنجر بس ؟؟؟؟

عموما الراجل طلع ذوق ذوق ذوق
وشرح باستفاضة اللى انا مش فاهماه برده
واسمحيلى اشكره من خلالك على تعليقه الخاص بوضع اللينك او الرابط ...ولو انى كنت بادور على وضع الرابط فى الكومنت وليس فى البوست
بس استفدت برده فى موضوع البوست

شكرا ال جى
شكرا عسقلانى

L.G. said...

يا عسل وعقلاني
حرام عليك انتر يا راجل وكمان أنا انسان
أبي وصل وتم حفظه
سلوى
طيب ماشي
جنى
متقلقيش حندور على موضوع اللينك ونحل المشكلة
طيب ماشي
=======================
عايزة أعرف بتحطوا أغاني ازاي
وإن كان على الأسامي يا سيدي
خد عندك
البنات
سكر وبات
أنا وسلوى طبعا في مدونة كلام بنات روح وقلي رأيك